Sidebar

Sveikiname!

ILONA ZAMARAITĖ apsigynė mokslo daktaro disertaciją "Ferroelectricity, dielectric and low-frequency  noise spectroscopic studies of phosphorus chalcogenide crystals" ir įgijo mokslo daktaro laipsnį.

Šioje disertacijoje tirta fosforo chalkogenidų kristalų šeima gali būti suskirstyta į dvi medžiagų grupes. Pirmoji aprašoma chemine formule M2P2X6 (kur M – pereinamųjų žemių metalai, X – chalkogenidų atomai) ir klasifikuojami kaip trinariai fosforo chalkogenidai. Antroji kristalų grupė - keturmariai fosforo chalkogenidų kristalai - pasižymi sluoksnine struktūra su van der Waals tarpais tarp sluoksnių. Nemažai sluoksniuotų feroelektrinių fosforo chalkogenidų kristalų buto tyrinėta iki šiol, tačiau paskutiniu laiku jie susilaukė naujo didėjančio tyrėjų susidomėjimo. Disertacijos tikslas – ištirti dielektrines, feroelektrines, piroelektrines ir triukšmines savybes susijusias su trinarių ir keturnarių fosforo chalkogenidų kristalų faziniais virsmais. Šioje disertacijoje tirtos nominaliai gryno trinario fosforo chalkogenido Sn2P2S6 kristalo feroelektrinės savybės. Taip pat tiriama įvarių priemaišų ir dėl jų atsirandančių kristalinės gardelės defektų įtaka kristalų dielektrinėms, elektrinėms ir feroelektrinėms savybėms. Ferielektrikas vario indžio tiofosfatas (CuInP2S6) yra plačiausiai žinomas šių medžiagų pavyzdys. Iki šiol šis tūrinis kristalas buvo puikiai charakterizuotas. Šioje disertacijoje triukšminės spektroskopijos metodas CuInP2S6 leido praplėsti žinias apie šią medžiagą ir suteikė papildomos informacijos apie dinaminius procesus vykstančius ferielektrinio fazinio virsmo metu.

Mokslinis vadovas – Dr. Andrius Džiaugys


Baigęs doktorantūrą ir mokslo daktaro laipsnį įgijęs asmuo geba savarankiškai atlikti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbus bei spręsti mokslo problemas. Jis įgija pažangiausių tiriamojo darbo, mokslo sričių ir jų sąveikos žinias, specializuotus gebėjimus ir metodikas mokslinių tyrimų ir kitų sričių problemoms spręsti bei turimoms žinioms ar profesinei praktikai plėsti, gebėjimą dirbti savarankiškai, mokslo ir profesijos išmanymą naujoms idėjoms ar procesams kurti ir panaudoti studijose bei kitoje veikloje.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos